Wielu właścicieli firm edukacyjnych zastanawia się jak usprawnić pracę swoją i biura. Na co dzień mnóstwo czasu zajmuje im podliczanie lektorów, rozliczanie należności klientów, odwołania zajęć, zmiany terminów zajęć itp. Co możemy zrobić, żeby pewne proc esy odbywały się automatycznie?
Szkoły, które pracują na dziennikach papierowych lub w Excel’u, w większości borykają się z tymi samymi problemami. Większość czasu właściciela lub sekretariatu zajmuje tworzenie bazy z dzienników lektorów. Do tego dochodzi przygotowywanie za każdym razem od nowa rozliczeń klienta za dany miesiąc. Arkusze excel lub google są wygodne jeśli mamy jakiekolwiek pojęcie o formułach bazodanowych. Jeśli nie mamy, to służą nam tylko do wprowadzania zajęć i wpłat, całą resztę musimy liczyć „na piechotę”. Oczywiście wszystko da się tak policzyć i przygotować ale czas na to poświęcony jest niewspółmierny to rezultatów, jeśli mamy tylko 2 czy 3 lektorów to jeszcze nie jest to duże obciążenie ale więcej?
Zobacz nagranie z naszej konferencji o automatyzacji
Jak to zmienić? Przede wszystkim spisać wszystkie obowiązki i osoby odpowiedzialne za konkretne działania. Po przygotowaniu takiej listy od razu widać ile zadań jest powielanych przez kilka osób. Na przykład dzienniki – lektor musi je wypełnić, bo na ich podstawie jest rozliczany ze swoich zajęć, potem sekretariat wprowadza je do wspólnej bazy, a na końcu właściciel je sprawdza i na tej podstawie przygotowuje pensje. Dodatkowo klientowi trzeba przygotować oddzielne zestawienie zajęć, gdzie nie będzie informacji o wynagrodzeniu lektora. Jak to usprawnić? Dać lektorom narzędzie, dzięki któremu wszystkie wprowadzone przez nich szczegóły zajęć będą widoczne i dla sekretariatu lub właściciela i dla klienta, dla każdego w odpowiednim zakresie. Taką możliwość daje Kivo – wszystkie wprowadzone dane są w jednym miejscu, dostęp do nich jest ograniczony tylko uprawnieniami użytkownika. Wykorzystując platformę online do zarządzania szkołą nie wykonujemy tych samych czynności kilka razy a co za tym idzie oszczędzamy czas.
Kolejnym punktem są rozliczenia z klientami. Zamiast wysyłać co miesiąc, albo częściej, rozliczenia w excelu, przekonajmy klientów do korzystania z platformy online, gdzie będą mogli zobaczyć wszystkie swoje zajęcia, lub swoich dzieci (archiwalne i planowane), sprawdzić stan płatności. Najlepiej taką platformę jak Kivo, gdzie logowanie może się odbywać również przy pomocy Facebook’a, dzięki czemu znika konieczność pamiętania kolejnego loginu i hasła. Stopniowo przyzwyczajmy klientów, ze w takim miejscu będą mieli wszystkie potrzebne informacje, i o postępach i o płatnościach.
Dzięki automatyzacji tylko tych dwóch procesów, już zaoszczędzamy bardzo dużo czasu, który możemy poświęcić na inne aspekty naszej działalności.
Pójdźmy jeszcze dalej, co jest kolejnym punktem na liście pożeraczy czasu? Informowanie klientów i lektorów o zmianach, wyszukiwanie adresów mail do grupy w bazie mailowej czy telefonów do. Znajdźmy narzędzie, w którym każdy kursant będzie przypisany do swoich grup i będziemy mogli mu wysłać z poziomu platformy sms lub mail.
Automatyzacja to nie tylko oszczędność czasu, to też łatwy dostęp do informacji zarówno dla właściciela, biura jak i dla lektora i klienta. Dzięki posiadaniu danych o zajęciach, wpłatach, kosztach, wynagrodzeniach w jednym miejscu, jesteśmy w stanie w każdej chwili skontrolować kondycje finansową naszej firmy, zaplanować swoje dalsze działania.
Pamiętajmy o wyborze odpowiedniego narzędzia, takiego jak Kivo, które pozwoli nam zarządzać firmą z każdego miejsca na świecie.
Zaufali nam między innymi:
Sprawdź, jak niewiele kosztuje automatyzacja szkoły
Nowoczesny wgląd oraz wszystkie niezbędne funkcje, które pomogą Ci całkowicie zautomatyzować oraz przechowywać dane klientów zgodnie z RODO.
Obejrzyj nagranie z krótkiego, wirtualnego spaceru po naszym programie.
Każdy nasz klient otrzymuje od nas indywidualne wsparcie i szkolenie z naszego programu.
Jesteśmy dla Ciebie dostępni telefonicznie oraz pod e-mailem kontakt@kivo.pl
• 14 dniowy okres próbny • Karta kredytowa nie jest wymagana
Kolejna forma, dla mnie osobiście, jest lepsza od tej, którą przedstawiłam przed chwilą. Jest bardzo podobna, ale jest jedna różnica. Jest to stała miesięczna opłata. Czyli mamy dwa tysiące za kurs, dzielimy to na dziesięć równych opłat, czy dziewięć i mówimy klientowi, że co miesiąc jest 200 złotych. Nieważne, ile lekcji będzie, jest to cała kwota podzielona na dziesięć części, aby co miesiąc wpłacać tą samą sumę Oczywiście wyjaśniamy warunki współpracy, tak jak zresztą przy każdej innej umowie, żeby nie było problemów dlaczego tyle a nie więcej lub mniej. Zdecydowanie zredukuje to ilość pytań. Też klienci będą spodziewali się konkretnego wydatku co miesiąc i dla wielu osób jest to fajna sytuacja, że wiedzą jakie mają zobowiązania. Każdy z nas ma rachunki, a do tego też wiele rodzin sobie dolicza, że takie zobowiązanie miesięczne, to jest, np. kurs języka angielskiego czy niemieckiego. Zdecydowanie też dużo więcej osób zgodzi się na współpracę z nami, płacąc dwieście złotych miesięcznie.
Jest to mniejsza kwota i mniejszy wydatek dla rodziny, niż dwie duże płatności lub jedna. Będą pojawiać się dłużnicy, jak w większości przeze mnie prezentowanych form płatności, ale też musicie wiedzieć, że to nie jest tak, że połowa klientów nie płaci. To są jednostki. Zazwyczaj jeżeli mamy już dwie niezapłacone części, możemy się spodziewać, że ta osoba już nie zapłaci lub zniknie. Jest takie ryzyko zawodowe. Oczywiście możesz takie osoby prosić, aby zapłaciły, pisać wezwania do zapłaty, jak najbardziej można to robić. W zależności od tego, czy jest to dla Was gra warta świeczki.
Każdy zgodnie ze swoim sumieniem musi odpowiedzieć na to pytanie. Bo wiem, że niektórzy walczą o 100 złotych, a inni po prostu odpuszczają, bo mogą sobie na to pozwolić. Ja szanuję obie decyzje. Rozumiem tych, którzy są zawiedzeni, że ktoś wykorzystał ich czas i im nie zapłacił. Ale też rozumiem tych, którzy mówią: Dobra, no nieważne, trudno. Zajmie mi to więcej czasu, nerwów niż to warte. No i oczywiście stały, comiesięczny dopływ gotówki. Tutaj jesteśmy o wiele bardziej przewidywalni. Możemy przewidzieć ile pieniędzy wpłynie nam co miesiąc na konto, niż przy tych różnych płatnościach. O wiele łatwiej można gospodarować takim budżetem, planować rzeczy itd.
Ostatnia forma płatności dla biznesu stacjonarnego, i tu już tak troszeczkę wejdziemy w biznes online, ale o tym jeszcze za chwilę. Coraz więcej szkół, zwłaszcza w większych miastach, sięga po model abonamentowy z podpinaniem karty. Polega on na tym, że tak jak ludzie płacą za Netflixa, tak samo na stronach szkoły, osoby deklarują się na stałą miesięczną opłatę. Podpinają sobie kartę i co miesiąc tego samego dnia konkretna kwota zostaje im ściągnięta z konta. Jest to stała miesięczna opłata. Jest mnóstwo plusów takiej formy, np. nie musimy się upominać. Ale też jest jeden bardzo duży minus. Strasznie ciężko naszym rodakom jest podjąć decyzję o tym, aby podpiąć kartę na coś innego niż na przykład Netflix. O ile tak chętnie podpinamy kartę na rozrywkę, o tyle trudniej jest nam zrobić to, jeżeli chodzi o edukację. Taki model subskrypcyjny jest fajny, ale bardzo będzie dla Was wymagający, zwłaszcza na samym początku. Zawsze pojawią się osoby, które powiedzą: A dlaczego mi zdjęło pieniądze z konta? Ja chciałem zapłacić tydzień później. Wiem o czym mówię, dlatego, że taki model miałam w moim biznesie online w szkole językowej. W kursach językowych online, ludzie pisali do nas, dlaczego zabraliśmy im pieniądze z konta. Świadomość i edukowanie są szalenie ważne.
Na początku może być to ciężkie, zwłaszcza jeżeli robimy to dużą skalę. Akurat w naszym przypadku to była duża skala. W lokalnym biznesie na pewno mniejsza, ale nadal jest co robić.
Ostatnia forma płatności, też dla osób, które działają w online jest wykupywanie paczek godzin. Mamy na Kivo osoby, które prowadzą biznes stacjonarny, ale również mają klientów online. Jest to dosyć popularne. Coraz częściej słyszę o tym, że tak robicie i sprzedajecie zestaw, np. trzydziestu godzin lekcji online na żywo. Płaci się za paczę i mamy czas, żeby to wykorzystać przez jakiś okres. Tu również wchodzą płatności online’owe. Zajęcia oczywiście też są wtedy w onlinie. Obsługujemy na Kivo zarówno biznesy stacjonarne jak i biznesy online. Pracujemy dla Was też nad kilkoma nowymi rozwiązaniami, aby pomóc biznesom stacjonarnym wkroczyć w świat lekcji online prowadzonych na żywo. Mogę tylko zdradzić, że będą to dwa nowe rozwiązania, które bardzo zautomatyzują i ułatwią Wam obsługę klienta oraz płatności Ale o tym już niedługo będę miała zaszczyt Was poinformować.
Dziś serdecznie zachęcam Ciebie do przetestowania programu www.kivo.pl, gdzie będziesz mieć kontrolę finansów. Gdzie Wasi klienci, na swoich kontach, będą mogli zobaczyć ile mają do zapłaty w danym miesiącu i nieważne jaki model płatności wybierzesz, Kivo umożliwi Ci obsługiwanie każdego jednego. Obecnie poza opcją subskrybowania. Też w dużej mierze zależy od Was czy taką funkcję chcecie wprowadzić czy też nie. Serdecznie Was zachęcam, przetestujcie! Piszcie do nas na kontakt@kivo.pl. Tam możecie umówić się na indywidualne oprowadzanie po naszym programie lub od razu zapisać się na bezpłatny okres testowy na stronie www.kivo.pl.
Wirtualny Sekretariat
- podpisywanie umów online
- aplikacja KIVO na Android
- zarządzanie klientami (baza kontaktów, informacje o umowach)
- tworzenie grup (komunikaty gdzie są wolne miejsca)
- szybkie odwoływanie zajęć, organizowanie zastępstw
- widok odwołanych zajęć
- generowanie umów na podstawie ustawionych kursów
Tworzenie Grafików Zajęć
- kreator drag and drop
- widok zaplanowanych zajęć według lokalizacji, sali, lektora
- szybki podgląd grafiku
- możliwość wydrukowania planu
- szybkie ustalanie zajęć i ustawianie statusu realizacji
- uwzględnianie dni wolnych z kalendarza
Finanse Szkoły
- wyliczanie rentowności grup/zajęć
- kontrola stanu wpłat na konto i gotówki
- program do wystawiania faktur
- raporty stanu kont klientów
- informacje o dłużnikach i sumie brakujących wpłat
- szybka wysyłka przypomnienia o płatności bezpośrednio z Kivo
- wyliczenia kwoty do zapłaty dla każdego lektora, w oparciu o ilość przerobionych zajęć
- płatności online
Raporty dla klientów - One Page
- lista obecności
- wpłaty klienta oraz kwota do zapłaty za kolejny miesiąc
- uwagi lektora
- plan zajęć na kolejny miesiąc
- opisy przerobionego materiału dodane przez lektora
Panel Klienta
- aplikacja dla klienta
- kontrola obecności dziecka
- widok przerabianych tematów i materiałów
- Informacje o płatnościach
- harmonogram zajęć
- widok uwag dodanych przez lektora
Panel Lektora
- aplikacja dla Lektora
- zaznaczanie obecności uczniów
- wpisywanie tematów oraz programu
- uwagi dla poszczególnych uczniów lub całej grupy
- widok swojego planu zajęć
- widok kwoty do zapłaty za przerobione zajęcia i zastępstwa
- możliwość wpisania zgłoszenia nowego klienta
Komunikacja Wielokanałowa
- możliwość wysyłki e-mail bezpośrednio z Kivo do wszystkich klientów, wybranej grupy lub wybranych klientów
- możliwość wysyłki SMS bezpośrednio z Kivo do wszystkich klientów, wybranej grupy lub wybranych klientów
- konunikacja w aplikacji KIVO na Adnroid
- wbudowany czat do komunikacji z klientem
Zgłoszenia
- formularz zapisu klienta (link do wstawienia na stronie w formie przyciski lub wysłania mailem), z którego dane automatycznie pojawiają się w liście zgłoszeń
- generowanie konta klienta bezpośrednio z listy zgłoszeń
- ustawianie zajęć z poziomu listy zgłoszeń
Biblioteka Multimediów
- wykaz wszystkich materiałów dydaktycznych szkoły
- zaznaczanie, kto, co i kiedy wypożyczył
Najnowsze komentarze